Pagini
- Pagina de pornire
- Despre mine
- Dezvoltare personală
- Linkuri psihologie și sociologie + dezvoltare personală
- Diferite linkuri
- Despre Țara Sfântă
- Predici
- Filme
- Softuri utile
- Rugăciuni
- Povești moralizatoare
- Conferințe
- De pe Facebook adunate
- Materiale pentru religie ortodoxa
- Colinde
- Citate
- Sunete de relaxare
- Cărți
- Programe pc gratuite
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino
- Destinatii turistice
- Pagina dedicat videografiei (pasiune)
- Cântece istorice/patriotice
- Să-i ajutăm pe cei de lângă noi
- Desene animate din 1990-2000: Marcelino pan y vino S02
- Să ne mai amuzăm
- Versetul zilei
Bine ați venit!
Doamne Iisus Hristoase, Dumnezeu nostru, binecuvintează cu binecuvântarea Ta cea cerească pe toți cei ce vor citi acest blog. Deschide-le lor inima ca să înțeleagă cuvintele din el. Ferește-i de toată rătăcirea și Te preamărește în viața lor, făcându-i instrumente ale voinței Tale sfinte.
Faceți căutări pe acest blog
joi, 8 februarie 2024
miercuri, 7 februarie 2024
marți, 6 februarie 2024
PESTE 100 de ANI - Florin Boldea
PESTE
100 de ANI
Adică în 2123, vom fi cu toții
îngropați împreună cu familia și prietenii noștri.
Străinii vor locui în casele noastre
și vor deține tot ce avem astăzi. Toată proprietatea noastră va aparține unor
străini, care azi, nu s-au născut încă.
Descendenții noștri nici nu își vor
aminti de noi. Câți dintre noi îl cunoșteau pe tatăl bunicului nostru?
După ce vom muri, vom fi amintiți
câțiva ani, apoi vom fi doar un portret pe raftul cuiva, iar câțiva ani mai
târziu nu vom mai fi nici asta.
În acest moment ai realizat cât de
ignorant și de deficitar este visul oamenilor de a dori să cucerim totul.
Dacă ne-am putea gândi la asta
înainte de a pleca, cu siguranță prioritățile noastre s-ar schimba, fără
îndoială ar fi altele și cea mai importantă întrebare este:
Cât de mult merită să ai din ce în ce
mai mult, fără să ai timp pentru ceea ce merită cu adevărat ?
Cu siguranță aș schimba totul ca să
trăiesc și să mă bucur de acele plimbări pe care nu le-am făcut niciodată...
Cu siguranță aș schimba totul pentru
acele îmbrățișări pierdute...
Cu siguranță aș schimba totul pentru
acele sărutări pentru copiii noștri și iubirile noastre...
Aceste momente ne umplu viața de
bucurie pe care le pierdem zi de zi...
ÎNCĂ MAI E TIMP PENTRU NOI!
Trăiește și bucură-te de viață!
Florin Boldea
Sursa: https://www.facebook.com/intaicaracterul?locale=ro_RO
luni, 5 februarie 2024
Stefanos Anagnostopoulos - Explicarea Dumnezeiestii Liturghii
Cartea se poate descărca de aici: https://mega.nz/file/IoIVlCaI#Ppd5L7Wp3_12mXnGoZrLRN-kFO7t7RYOhzq7t_CEmOk sau cumpăra de aici: https://www.librariabizantina.ro/explicarea-dumnezeiestii-liturghii-pr-stefanos-anagnostopoulos-2017. Chiar vă recomand, cei care puteți, să o cumpărați.
vineri, 5 ianuarie 2024
De ce S-a botezat Iisus Hristos? - Ieromonah Calnic Berger
De ce S-a botezat Iisus Hristos?
Ieromonah
Calnic Berger
De ce a fost botezat Iisus? Ioan
boteza la Iordan „spre iertarea păcatelor” (Mc
1, 4). Evangheliștii spune foarte limpede că Iisus a ieșit „îndată” din apă (Mt 3, 16; Mc 1, 10), aceasta însemnând că Iisus n-a mărturisit nici un păcat,
pentru că El singur e fără de păcat. Când a fost întrebat de Ioan, Iisus Însuși
spune: să împlinim toată dreptatea”. De ce a fost atunci necesar acest lucru?
Ce dreptate împlinită?
Sensurile spirituale ale apei nu erau
pierdute la evreii din zilele lui Iisus. Apa implica ceva primordial, pur,
dătător de viață, curățitor – dar totodată și putere, judecată și moarte.
Existența însăși a apei și rolul său
fundamental în lume e o taină. Într-un anume sens, apa „datează dinaintea”
ordonării lumii. Creând lumea, Dumnezeu nu spune: „Să fie apă!” apele erau deja
acolo când începe relatarea detaliată a creației: „Și Duhul lui dumnezeu se
purta pe deasupra apelor. Și a zis Dumnezeu: să fie lumină” (Fc 1, 2-3). La începutul lumii, glasul
Tatălui și odihna sau plutirea Duhului lui Dumnezeu deasupra apelor dau
prilejul venirii Luminii. Tatăl și Duhul sunt condițiile prealabile pentru
Lumină. În chip asemănător, la începutul lucrării Domnului: glasul Tatălui și
Duhul coborând ca un porumbel peste apele Iordanului și rămânând deasupra lui
Hristos dau prilejul venirii Luminii – revelării Fiului lui Dumnezeu – văzută
de poporul ce ședea în întuneric (Mt
4, 16).
Cu alte cuvinte, începutul
activității Domnului e începutul unei noi creații, o nouă geneză, o altă șansă
pentru omenire. Sfântul Chiril al Ierusalimului exprimă într-un mod succint
acest lucru: „La începutul lumii – apă; la începutul Evangheliei – Iordanul”.
Evanghelia lui Iisus Hristos e Noua Facere.
Ca element primordial, tanic, apa e
implicată și în alte „începuturi” menționate în Biblie. Al doilea apare atunci
când Dumnezeu a văzut că „răutatea oamenilor s-a mărit pe pământ și că toate
cugetele și dorințele inimii lor sunt îndreptate la rău în toate zilele” și
„pământul se umpluse de silnicii” (Fc 6,
5. 11). Dumnezeu nu poate locui într-o inimă mânioasă sau violentă – comuniunea
omului cu Dumnezeu a încetat. Văzând cum trăiau oamenii, Scriptura spune că
Dumnezeu „s-a întristat” (Fc 6, 6). După ce le-a dat oamenilor o sută de ani să
se pocăiască la predica lui Noe (potrivit tradiției rabinice), judecata
omenirii vine sub forma potopului, apele potopului înlăturând toată răutatea
omului.
După această mare judecată, un
porumbele a fost trimis de Noe deasupra apelor, iar acesta întorcându-se cu o
ramură de măslin a devenit semnul noii lumi. Ulterior porumbelul a devenit un
simbol universal al Duhului și păcii, și ca totdeauna izvorul oricărui nou
început. Tocmai aceasta a fost slujirea lui Ioan Botezătorul: predicarea
pocăinței, mărturisirea păcatelor, prin care apele baptismale ale iordanului
spălau toată nedreptatea. Rezultatul a fost că Duhul a venit ca un porumbele la
arătarea lui Iisus Hristos ca inaugurator al unui nou început, al unei lumi noi,
Împărăția lui Dumnezeu.
Al treilea început fundamental în
Scriptură e relatat în cartea Ieșirii, unde
este narată scoaterea de către Moise a copiilor lui Israel din întunericul
Egiptului păgân la închinarea lui Dumnezeu pe Sinai. Aici Moise desparte apele
Mării Roșii cu ajutorul „toiagului lui Dumnezeu” și al unui „vânt puternic de
la răsărit” (Iș 14, 16. 21). Așa cum
cântăm în canonul sfintei Cruci, Moise a despărțit și adunat la un loc marea
făcând deasupra apelor cu toiagul său semnul crucii, prin mișcarea lui
verticală despărțind marea, iar prin cea orizontală adunând-o iarăși la un loc.
în aceste ape răutatea omenească (armata egipteană urmăritoare) a fost din nou
spălată. Rezultatul a fost un nou început pentru poporul al cărui scop era
adevărata închinare a lui Dumnezeu. Tot așa și la Iordan: botezul lui Hristos e
începutul unui nou „neam creștin” și al adevăratei închinări a lui Dumnezeu de
către el.
În toate aceste cazuri, apa e
mijlocul deopotrivă al vieții și al judecății, al înnoirii și eliberării. Duhul
face o nouă creație, un nou început, o nouă lume, care merge mână în mână cu
revelarea lui Dumnezeu. Mai poate fi vreo mirare că Fiul lui Dumnezeu și-a
început lucrarea de mântuire și recrearea a lumii în apă, cu Duhul odihnindu-se
deasupra Lui? Prin urmare, Hristos S-a botezat ca să „împlinească toată
dreptatea”, toate marile fapte creatoare și mântuitoare ale lui Dumnezeu.
Hristos nu S-a lăsat botezat însă pur
și simplu pentru a împlini trecutul, ci pentru a făuri o cale pentru viitorul
nostru, ca și noi să fim botezați, înnoiți, recreați și să avem Duhul lui
Dumnezeu odihnindu-Se peste ca fii adoptivi ai lui (cf. Rm 8, 15; Ga 4, 5).
Acesta e provocarea Arătării Lui: să ne înnoim, să ne luăm botezul în serios,
să trăim în Duhul și să umblă în Duhul (Ga
5, 25) și prin aceasta să facem lucrurile lui Hristos, ba chiar și „lucruri mai
mari” (In 14, 12). E un prilej să
luăm apele binecuvântate de acest praznic ca mijloc de înnoire (sfințire,
binecuvântare, sănătate a sufletului și a trupului) și eliberare (înecare a
patimilor, a relelor obiceiuri, a atașamentelor lumești, spaimelor și oricărei
animozități). Iisus Hristos S-a botezat și pentru a dărui această înnoire și
eliberare fiecăruia din noi[1].
[1]Ieromonah
Calinic (Berger), Provocări ale gândirii
și vieții ortodoxe astăzi. Reflecții despre temeiurile creștine, trad.
Maria-Cornelia și diac. Ioan I. Ică jr, Deisis, Sibiu, 2012, pp. 58-61.
luni, 1 ianuarie 2024
LA MULȚI ANI, 2024!
LA MULȚI ANI, 2024!
Acum
la final de an, cred că cele mai potrivite cuvinte ar fi următoarele:
Oprește-te un pic, lasă această agitație și
această alergare fără sens care umple sufletul de amărăciunea de a simți că nu
se ajunge niciodată nicăieri. Oprește-te, lasă această obligație de a trăi în
mod accelerat, care risipește, desparte și ajunge să distrugă timpul familiei,
timpul prieteniei, timpul copiilor, timpul bunicilor, timpul gratuității…
timpul lui Dumnezeu.
Oprește-te un pic în fața necesității de a
apărea și de a fi văzut de toți, de a sta încontinuu „în vitrină”, care te face
să uiți valoarea intimității și reculegerii.
Oprește-te un pic în fața privirii orgolioase,
a comentariului fugar și disprețuitor care se naște din faptul de a fi uitat
duioșia, pietatea și respectul față de întâlnirea cu ceilalți, în special cei
vulnerabili, răniși și chiar cufundați în păcat și în greșeală.
Oprește-te un pic în fața impulsului de voi să
se controleze totul, să se știe totul, să se devasteze totul, care se naște din
faptul de a fi uitat recunoștința față de darul vieții și față de atât de mult
bine primit.
Oprește-te un pic în fața zgomotului asurzitor
care atrofiază și asurzește urechile noastre și ne face să uităm puterea
rodnică și creatoare a tăcerii.
Oprește-te un pic în fața atitudinii de a
instiga sentimente sterile, nerodnice, care derivă din închidere și din
autocompătimire și duc la uitarea faptului de a merge în întâmpinarea altora
pentru a împărtăși poverile și suferințele.
Oprește-te în fața golului a ceea ce este
instantaneu, momentan și efemer, care ne privează de rădăcini, de legături, de
valoarea parcursurilor și de a ne ști mereu pe drum.
Oprește-te. Oprește-te pentru a privi și a
contempla!
Privește. Privește semnele care împiedică să se
stingă caritatea, care mențin vie flacăra credinței și a speranței. Fețe vii
ale duioșiei și bunătății lui Dumnezeu care lucrează în mijlocul nostru.
Privește fața familiilor noastre care continuă
să parieze zi de zi, cu mare efort pentru a merge înainte în viață și, printre
atâtea lipsuri și strâmtorări, nu neglijează nicio tentativă pentru a face din
casa lor o școală de iubire.
Privește fețele, care ne interpelează, fețele
copiilor și tinerilor noștri încărcate de viitor și de speranță, încărcate de
mâine și de potențialități care cer dăruire și protecție. Vlăstare vii ale
iubirii și ale vieții care mereu își fac spațiu în mijlocul calculelor noastre
meschine și egoiste.
Privește fețele bătrânilor noștri brăzdate de
trecerea timpului: fețe purtătoare ale amintirii vii a oamenilor noștri. Fețe
ale înțelepciunii active a lui Dumnezeu.
Privește fețele bolnavilor noștri și ale
atâtora care se ocupă de ei; fețe care în vulnerabilitatea lor și în slujirea
lor ne amintesc că valoarea fiecărei persoane nu poate fi redusă niciodată la o
problemă de calcul sau de utilitate.
Privește fețele căite ale atâtora care încearcă
să remedieze propriile erori și greșeli și, pornind de la mizeriile lor și de
la durerile lor, luptă pentru a transforma situațiile și a merge înainte.
Privește și contemplă fața Iubirii Răstignite,
care astăzi de pe cruce continuă să fie aducătoare de speranță; mâna întinsă
pentru aceia care se simt răstigniți, care experimentează în propria viață
povara eșecurilor, a înșelărilor și a dezamăgirilor.
Privește și contemplă fața concretă a lui
Cristos răstignit, răstignit din iubire față de toți fără excludere. Față de
toți? Da, față de toți. A privi fața sa este invitația plină de speranță din
acest timp al Postului Mare pentru a învinge demonii neîncrederii, apatiei și
resemnării. Față care ne invită să exclamăm: Împărăția lui Dumnezeu este
posibilă!
Oprește-te, privește și întoarce-te.
Întoarce-te la casa Tatălui tău. Întoarce-te fără frică la brațele doritoare și
întinse ale Tatălui tău bogat în milostivire care te așteaptă (cf. Ef 2,4)!
Întoarce-te! Fără frică: aceste este timpul
potrivit pentru a te întoarce acasă, la casa „Tatălui meu și a Tatălui vostru”
(cf. In20,17). Aceste este timpul pentru a ne lăsa atinși la inimă… A rămâne pe
calea răului este numai izvor de iluzie și de tristețe. Adevărata viață este
ceva foarte diferit și inima noastră știe bine asta. Dumnezeu nu încetează și
nu va înceta să întindă mâna (cf. Bula Misericordiae vultus, 19).
Întoarce-te fără frică pentru a experimenta
duioșia vindecătoare și reconciliatoare a lui Dumnezeu! Lasă ca Dumnezeu să
vindece rănile păcatului și să împlinească profeția făcută părinților noștri:
„Vă voi da o inimă nouă, voi pune în voi un duh nou, voi lua de la voi inima de
piatră și vă voi da o inimă de carne” (Ez 36,26).
Oprește-te, privește, întoarce-te![1]
Cartea se poate cumpăra de aici: https://www.all.ro/papa-francisc-mesaje-pline-de-compasiune-si-gingasie-editie-necartonata.html#