Faceți căutări pe acest blog

joi, 4 iulie 2024

„Dumnezeu nu vă mai iubește”

 

„Dumnezeu nu vă mai iubește”

 

 

Un părinte, după vreo cinci ani de când venise în parohie, văzând că se tot împuținează serviciile religioase, și implicit, și resursele nevoințelor sale duhovnicești – și, într-o oarecare măsură, și materiale, fie vorba între noi -, anunță că, de hramul bisericii, are să facă un bilanț al activității sale și, desigur, al comunității, în ansamblul ei.

În ziua sortită, după săvârșirea Sfintei Liturghii, părintele, cu glas domol și sacadat, iese în fața credincioșilor și începe să bine-vestească.

„Dragii mei fii și fiice! Sunt cu voi de câțiva ani de împreună-lucrare în ogorul Evangheliei. Au fost momente frumoase, multe dintre ele. Altele au fost grele, atât pentru obștea noastră, cât și pentru unii dintre noi. Însă, cu ajutorul Domnului, am încercat să le facem față la toate. Acum, însă, la momentul bilanțului, mă simt obligat, în fața lui Dumnezeu și înaintea dumneavoastră, să vă mărturisesc, cu frică și cu cutremur, ce am constatat eu în cei câțiva ani de când suntem împreună.

Din experiența mea cu voi și ca preot în acest sat, cu durere trebuie să vă spun că mi-am dat seama, destul de curând, că voi nu vă mai iubiți. Nu există iubire între voi, a unora față de ceilalți. Dovada? În anul ce a trecut, nu am avut decât o singură cununie! Deci, dacă nu vă iubiți, desigur că și cununiile au scăzut îngrijător de mult.

Însă aceasta nu e tot... Mi-am dat seama că nu doar că nu vă iubiți la modul acesta frumos, binecuvântat, în care să vă doriți întemeierea unei familii. Ci, mai mult, nici măcar de iubire pur fizică, pământească nu mai poate fi vorba între voi, pentru că a trecut o amar de vreme de când nu am mai avut niciun botez!

Și, ca și cum acestea nu ar fi de ajuns și suficient de grave, am sesizat cu extremă îngrijorare că, dacă voi nu vă mai iubiți între voi, nici Dumnezeu nu vă mai iubește! Anul acesta nu am avut nicio înmormântare!...”[1].



[1] 77 de întâmplări din viața părinților, Culegere și adaptare Romeo Petrașciuc, Sibiu, Ed. Agnos, 2012, pp.19-20

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Totalul afișărilor de pagină